Európai elégedetlenség a Deutsche Bahn állami támogatási igényei miatt
A Nagy-Britanniában működő Rail Freight Group (RFG) nemzetközi árufuvarozási csoportosulás és az új piacralépő magáncégekből álló European Rail Freight Asoociation (ERFA) elégedetlenségét fejezte ki Jacques Barrot (az EB közlekedési biztosa) és Neelie Kroes (az EB versenyügyi biztosa) felé 2006 decemberében amiatt, hogy a jelek szerint az állami kézben lévő Deutsche Bahn (DB) törvényellenesnek tekinthető állami támogatást kér a német szövetségi kormánytól.
Az említett beruházások kiterjednek többek között nagysebességű ICE vonatok beszerzésére (közel 900 millió Euró értékben) azzal a céllal, hogy a német síneken egyre inkább jelen lévő francia SNCF-fel a DB versenyképes maradjon, rendező-pályaudvarok, átrakodók, raktárak építésére és gördülőállomány-beruházásokra (1.5 – 2 millió Euró), kelet-európai integrált állami vasúttársaságok felvásárlására (1 – 3 millió Euró), és általában a DB versenyképességének fenntartására az európai közlekedési piac liberalizált szegmensein (1 – 2 millió Euró).
Az RFG szerint az állami támogatás felhasználása a versenyképesség megőrzésére és fúziós piaci terjeszkedésre magas fokon tisztességtelen, és sérti az állami támogatással kapcsolatos európai szabályozást. A szervezet annak is hangot adott, hogy a DB integrált szerkezetének fenntartása, illetve a vezetőség szándéka hasonlóan integrált állami vasúttársasságok felvásárlására már önmagában megsérti az európai törvénykezést mind formálisan, mind szellemében. Az RFG szót emelt továbbá azon felesleges akadályok és egyéb nehézségek miatt, melyekkel azok a brit cégek kénytelenek szembenézni amelyek a németországi vasúti piacra tervezik a belépést.
Forrás: Isabelle Smets, Europolitics, No 3219, 2007.01.05.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése