2007. január 7., vasárnap

Heti Válasz: Szárnyszegők

Megnyirbálta Kóka János vasúti reformját a szocialista frakció, de a MÁV így is kisebb és drágább lesz. A fejlesztési pénzeket továbbra is az útépítés nyeli. A Heti Válasz cikke.

Felére csökkentette a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a bezárandó vasúti mellékvonalak listáját. A december 7-én nyilvánosságra hozott végleges változatban 14 vonal szerepel, vagyis 474 kilométernyi vasút, miközben nyáron még ennek a dupláját, 28 vonalat tartott feleslegesnek a Kóka János által vezetett tárca. Meglepő, hogy három, nyáron még felszámolásra ítélt vonalról a tárca szakértői november végére megállapították: a forgalmi adatok alapján fel sem merülhet a megszüntetésük (Rédics-Zalaegerszeg, Balassagyarmat-Ipolytarnóc és Abaújszántó-Hidasnémeti). A másik csodafegyvert a MÁV és a Volán tarifáinak "összehangolásában" találták meg, ami a gyakorlatban a buszok esetében négy, a vonatoknál viszont 2007 májusára drasztikus, tizenhét százalékos áremelést jelent.

Heti Válasz, 2006. december 14. Szárnyszegők

Nincsenek megjegyzések: