2005. február 18., péntek

Új sebességrekord a cseh vasutakon

A Cseh Vasutak átgondolt, koncepciózus fejlesztések eredményeképpen Közép-Európa legdinamikusabban fejlődő vasútjává lépett elő. Az infrastruktúra fejlesztések mellett a járműpark és szolgáltatásfejlesztés is új minőségi küszöböt lépett át.
A Cseh Vasúttársaság most állítja üzembe az ALSTOM által gyártott PENDOLINO billenőszekrényes vonatszerelvényeket. Az új vonatszerelvények háromfeszültségű hálózaton üzemelnek, végsebességük 230 km/h. Az új vonatok Prága és Bécs, illetve Berlin között közlekednek majd kényelmes és biztonságos utazást lehetővé téve a cseh utazóközönség számára.

A PENDOLINO sebességtesztjére 2004. november 17. és 23. között került sor a Breclav és Brno közötti 59 km hosszúságú vasúti fővonalon. Az egyik próbaút során a PENDOLINO 230 km/ órás új cseh vasúti sebességrekordot állított fel. A CDT 680 szerelvény a sebességteszt második napján 14:52 perckor állította fel a rekordot Zajeci és Rakvice állomások között. Az addigi cseh rekordot 1972-ben érte el egy, a Cseh Vasutak tulajdonában lévő mozdony a prágához közeli Velimben lévő vasúti tesztpályán. Az akkori rekord 219 km/h volt. Használatban lévő vasúti fővonalon (Breclav és Brno között, ugyanazon a szakaszon, ahol a PENDOLINO-t is tesztelték) mért cseh országos rekordot 2000-ben állította fel egy, az ÖBB (Osztrák Nemzeti Vasúttársaság) tulajdonában lévő mozdony, 200 km/ óra sebességet érve el.<

Nincsenek megjegyzések: