A királynő jóváhagyta az új brit vasúti törvényt
Az új brit vasúti törvényt megalapozó koncepciót tavaly júliusban tette közzé a brit közlekedési tárca, a törvénytervezet novemberben készült el. Az új törvény átalakította a szabályozó szervek hatáskörét, illetve a kontinensen szokásos egységes vasúti hatóság koncepciójára tért át. Egyúttal közzé tették a törvényhez készült Szabályozási hatástanulmányt is, amely lemérhetővé teszi lesz, hogy a törvénymódosítás eléri-e a célját.
A szabályozás intézményrendszer alaposan átalakult. A Vasútszabályozási Hivatal (Office of Rail Regulator) hasonlóan a legtöbb kontinentális vasúti hatósághoz, a jövőben piacszabályozás mellet biztonsági kérdésekkel is fog foglalkozni. Az ORR így az egyik legnagyobb hatalmú vasúti hatósággá válik Európában, hiszen a brit szabályozási gyakorlat szerint egyben versenyjogi kérdésekkel is foglalkozik. Szétosztják a korábban önálló Stratégiai Vasúti Hatóság jogköreit, a fogyasztóvédelmi kérdések az ORR-hez kerülnek, a személyszállítási koncessziók a pénzügymininiszterhez és a skót kormányzathoz kerültek.
A Vasúti Utasok Tanácsa (Rail Passangers Council) foglalkozik a jövőben a közpénzből finanszírozott szolgáltatások szűkítésének kérdéseivel, például ha egy vonalat vagy egy állomást be kívánnak zárni. Ilyen esetekben lehetővé válik a szolgáltatás kiegészítése buszos közlekedéssel is.
A törvényben tartalmi változást hoz többek között az infrastruktúra-hozzáférési díjak szabályozott számítási módjának kiszámítása. A brit szabályozási modell modernizációját a vasutak.hu nyomon fogja követni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése