2005. április 14., csütörtök

Most a Floyd életét nehezíti a MÁV

„A MÁV Rt. saját jogértelmezésére hivatkozva rendre megzavarja a magán-vasúttársaságok működését az alternatív vasúti cégek szerint” – írja a Napi Gazdaság – a „Most a Floyd életét nehezíti a MÁV” című cikkében.

Az április 13-án megjelent írás beszámol róla, hogy a Magyar Magánvasút Rt. után most a Floyd Kft. tevékenységét hátráltatja a MÁV. A cikk ismerteti a Floyd BILK-kel való vitás ügyeit, amelyekről a vasutak.hu már korábban beszámolt.

A szerző, Diószegi József beszámol róla, hogy csúszik a vasúti jogharmonizáció és még nem állították fel a Magyar Vasúti Hivatalt. Az úgynevezett iparvágányok használata problémát jelent egész Közép-Európában, azaz Magyarországon, Ausztriában és Szlovákiában. (Az iparvágányok eredetileg az egyes vállalatok belső üzemű ipari vágányai, ezzel szemben a térségben a vasútvállalatoknek is vannak saját iparvágányai.)

A cikk Antal Dániel vasútszabályozásért felelős miniszteri biztost idézi, aki „azt javasolja a gazdasági és közlekedési miniszternek, hogy tulajdonosi jogkörében hozzon olyan határozatot, amely a MÁV számára előírja – igaz, még törvényi garancia nélkül – a vonatkozó uniós irányelv alkalmazását”.

Antal úgy nyilatkozott: Hamarosan olyan megoldást készít elő Kóka János számára, amely a korábbi záhonyi és a jelenlegi BILK-beli problémákra is megnyugtató döntést hozhat. A biztos reményét fejezte ki arra nézvést, hogy „az év végéig ideiglenes, majd bírósági úton is kikényszeríthető végleges megoldást lehet találni a vasúti piacnyitás útjában álló iparvágány-problémára”.

Nincsenek megjegyzések: