2005. január 25., kedd

Hírek az európai piacról

A januári európai piaci hírek általában a vasutak mérsékelt előretöréséről, a kisebb magánvasutak kiemelkedő növekedéséről és felvásárlásokról szólnak. A német gazdaság tartósan gyenge teljesítménye miatt a kontinens legnagyobb gazdaságában a közlekedési szektor növekedése minimális a vasút szerény részesedés-növekménye mellett.

A német gazdaság tartós gyengélkedése ellenére relatíve jó évet zártak a német vasutak. A német Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes jelentése szerint a vasút részedése növekedett 2004-ben a közlekedési munkamegosztásban. A szállított áruk tömegét tekintve a növekedés szerény 2,1%-os növekedést ért el a közúti 1,9%-os növekménnyel szemben. Árutonna-kilométerben viszont a növekedés 8,2%-os, és a vasút részesedése 15,4%-ról 15,9%-re nőtt. Mindez összhangban van azzal, hogy a vasút hosszabb távon bizonyul versenyképesnek, a rövidebb távú üzleteket viszont a közút viszi el.

A vertikálisan integrált DB vasúttársaság szállítással, spedícióval foglalkozó Stinnes üzletága az intermodális szállítások mennyisége ért el 6% körüli növekedést. A szintén DB-hez kötődő Railion Deutschland AG felvárásolta a RAG Bahn und Hafen GmbH-t, egy német nagyvállalat saját szállítási egységét. A Häfen und Güterverkehr Köln (HGK) több mint 10%-os forgalomnövekedés mellett 9,5 millió tonna árut szállított, és a megnövekedett kapacitás kiszolgálására négy új Vossloh G 1700 mozdonyt vásárolt. A finn VR csoport árufuvarozási részlege -1,9%-os csökkenést könyvelt el a forgalomban, ami kizárólag a finn-orosz nemzetközi szállítás drámai visszaeséséből fakadt, a belföldi forgalom növekedést, a többi nemzetközi reláció stagnálást mutatott.

A svájci BLS Cargo AG a minőség javítását fókuszált, a BLS Lötschbergbahn AG teherfuvarozási leányvállalata ISO 9001:2000 minősítést szerzett.

Nincsenek megjegyzések: