2005. március 22., kedd

Versenyhivatali vita a Train Hungária Kft és a MÁV Rt között

A Kossuth Rádió reggeli krónikája szerint a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatát kérte egy debreceni cég annak kiderítésére, hogy jogosan került-e a MÁV járműjavító 167 tartálykocsija egy román cég tulajdonába. Az ügynek mind a magyar vasúti háttéripar, mind a magánvasutak szempontjából nagy jelentősége lehet.

A Train Hungária Kft. ügyvezetője, Fileth Csaba szerint, a 100 %-ban a MÁV Rt. tulajdonában lévő Debreceni Járműjavító Kft., a pályázat kiírásakor tisztességtelen magatartást tanúsított és mindent elkövetett annak érdekében, hogy a Magyarországon bejegyzett és működő társaságokat kizárja a vételi lehetõségből. Fileth Csaba, a Train Hungária Kft. ügyvezetője állítja, legalább három-négy olyan magyar cég is érdeklődött volna, aki vasúti kocsik forgalmazásával, bérbeadásával foglalkoznak itt Magyarországon. Állítólag meghívásos eljárás keretében egy német, egy román és egy magyar hulladékvas felvásárló céget értesítettek ki, itt az is furcsa, merthogy jó állapotban lévő kocsikról van szó.

Egyes vélemények szerint az ügy tétje, hogy az egykor az adófizetők pénzén vett használt kocsik - felújítás után - ne kerülhessenek a MÁV Rt versenytársaihoz, vagyis a magánvasutakhoz. A MÁV Rt álláspontja szerint éppen a tisztességes versenyt szolgálta az egyfordulós pályáztatás.

Nincsenek megjegyzések: